
FAQ voor de Horecabaas
ALGEMEEN
Wie mag er een campagne starten?
Iedereen die ouder is dan 16 jaar mag een campagne starten. Dus of je nou een bedrijf bent, een vereniging of een particulier met een mooi idee, dat maakt niet uit.
Mijn bedrijf zit in het buitenland. Kan ik toch meedoen?
Helaas. Wij beperken ons tot Nederland.
Ben ik verzekerd dat ik mee kan doen als ik het formulier instuur?
Nee, dat kunnen we niet beloven. Wij willen dat iedereen die een T-shirt bestelt die uiterlijk 2 weken na het einde van de campagne heeft ontvangen. Om die zekerheid te kunnen bieden, kunnen wij slechts een beperkt aantal T-shirts tegelijkertijd online zetten. Als er teveel aanvragen zijn, moeten we er helaas een aantal laten vervallen. Maar we proberen vanzelfsprekend iedereen aan de beurt te laten komen.
Hoe weet ik zeker dat jullie mij niet belazeren?
Dat weet je nooit zeker, maar wij proberen alles te doen om zo transparant mogelijk te zijn in onze goede intenties. Net als jullie zijn wij een bedrijf wat deze crisis wil overleven. Met Corona Sucks kunnen we elkaar daarmee helpen.
Ik wil zelf ook graag een aantal T-shirts. Kan dat?
We kunnen ons voorstellen dat je wat extra T-shirts zou willen hebben. Bijvoorbeeld voor je personeel of om te verkopen vanuit jouw onderneming. Die kun je gewoon bestellen via je eigen productpagina. Het leuke is dat je later dus een deel van dat betaalde bedrag weer terug krijgt.
Wat kan ik doen als er nabestellingen komen?
Als de campagne afgelopen is, kan er niet meer besteld worden. Als je nou toch een aanvraag krijgt voor (veel) meer T-shirts, dan kun je die als reguliere bestelling bij Textieldrukkerij Amsterdam neerleggen.
Ik wil nog een campagne. Kan dat?
Jazeker. Die kun je aanvragen via dezelfde weg als je eerdere campagne. Hou er wel rekening mee dat ondernemingen die nog geen campagne hebben gehad voor gaan.
Is er een minimum aantal T-shirts?
Nee, die is er niet. Het is wel zo dat je pas vanaf de verkoop van 20 T-shirts winst gaat maken.
Wat doen jullie met mijn adresgegevens?
Zoals in onze privacyvoorwaarden te lezen is, gebruiken we jouw gegevens alleen voor het behandelen van jouw campagne. We zullen je daarna niet meer lastig vallen.
ONTWERPEN
Zie ik een voorbeeld van het T-shirt voordat die online gaat?
Jazeker. Je ontvangt van ons een zgn. campagnesamenvatting waar alles duidelijk in staat. Daar staat ook een voorbeeld op van je T-shirt.
Ik heb geen logo van mijn bedrijf. Wat nu?
Om het makkelijk voor je te maken, hebben wij al 6 ontwerpen voor je gemaakt. Deze kunnen wij aanpassen naar jouw persoonlijke T-shirt. Daar hebben we geen logo voor nodig. Als je toch jouw eigen logo op het T-shirt wilt, hebben wij echt een goed bestand van je nodig. De aanleverspecificaties vind je hier. Hier staat ook de contactgegevens van een bevriende ontwerpen die voor Corona Sucks een speciale prijs heeft gemaakt.
Ik wil mijn T-shirt anders dan de door jullie gestelde voorwaarden. Zoals meerdere kleuren, bedrukking op de rug, meerdere posities, ander type shirt, etc. Kan dat?
Dat kan helaas niet. Om het voor onszelf makkelijk te maken, houden we alles zo simpel mogelijk. Dat betekent dat de variaties zitten in de kleur van het T-shirt, de bedrukking en de kleur van de bedrukking.
VERZENDING
Ik wil de T-shirts graag zelf uitdelen of verzenden. Hoe werkt dat?
Als je dit hebt aangegeven, verzenden wij de T-shirts in een pakket naar het door jou aangegeven adres. De T-shirts zitten dan apart verpakt in een plastic zakje met daarop een sticker met de maat. Je krijgt ook een lijst met de mensen die een T-shirt besteld hebben en hun adres.
Als ik de T-shirts zelf verstuur naar de kopers, krijg ik dan ook het bedrag voor de verzending?
Ja, die krijg je! In de prijs van een T-shirt zitten de verzendkosten die wij maken verwerkt. Dus als jij besluit dat je zelf de distributie doet, verhoog je je donatiebedrag met € 3,- per T-shirt.
Wat mag ik doen met de gegevens van de donateurs?
Niks! Je mag je donateurs alleen voorzien van hun shirt. Daarna dienen de gegevens te vernietigen. Doe je dat niet, dan ben je juridisch in overtreding.
FINANCIEEL
Waarom moet ik een factuur of kwitantie sturen?
Heel simpel: dat moet van de Belastingdienst. We kunnen niet zomaar geld weggeven.
Ik ben een particulier en kan dus geen factuur sturen. Hoe werkt dat?
Dan stuur je ons een zgn. kwitantie. Dit is eigenlijk een soort factuur voor particulieren. Wettelijk gezien moet deze aan heel veel eisen voldoen. Maar niet getreurd, wij helpen je ook hiermee. Wij sturen jou een ingevulde kwitantie die je alleen ondertekent en naar ons opstuurt. Dit is voor ons genoeg om jouw winst naar je over te maken. Let wel op dat je dit bedrag meeneemt in je loonbelastingaangifte.
Wanneer ontvang ik mijn donatie?
Wij proberen binnen een week nadat je ons je factuur gestuurd hebt het bedrag over te maken. Vooralsnog gebeurt dat elke vrijdag.
Is het bedrag inclusief of exclusief BTW?
Het bedrag wat wij jou doorgeven is exclusief BTW. Afhankelijk van de factuur die je stuurt, komt daar 21%, 9% of 0% BTW nog bovenop.
OVER DE CAMPAGNE
Ik heb geen sociale media. Kan ik toch een campagne starten?
Natuurlijk, al helpen sociale media wel heel erg om zoveel mogelijk mensen te bereiken. We gaan er wel een beetje van uit dat je tenminste 20 bestellingen krijgt. Maar we hopen natuurlijk op veel meer.
Wat voor hulp krijg ik bij het bereiken van mijn netwerk?
Wij ondersteunen je door het geven van een stappenplan: wanneer je het beste iets kunt plaatsen. Daar leveren wij ook teksten bij die je kunt aanpassen naar jouw wensen. Tenslotte hebben we een paar rechtenvrije foto’s die je kunt gebruiken. Maar het leukste is echter als je eigen foto’s en teksten gebruikt.